Последната империя от Брандън Сандърсън

Рейтинг: 5star

ПЪРВА КНИГА ОТ ТРИЛОГИЯТА „МЪГЛОРОДЕН“ 

Днес е неделя и най-накрая реших да напиша едно ревю, относно книгата, (по-скоро трилогията, по-късно ще има и ревю на останалите две книги) която короняса класацията ми и стана любимата ми поредица. Тези дни не съм обръщала внимание на блога си, за което се извинявам, но бях твърде заета, както и прочетох няколко книги на Брандън Сандърсън, а той категорично заслужава червен килим.

„Мъглороден“ е епична фентъзи поредица, написана от Сандърсън, сюжетът на която на пръв поглед може да изглежда клиширан, но е толкова добре написана, че не те оставя нито за миг.

В „Последната империя“ се разказва за Империята, управлявана от лорд Владетеля, в която по-голямата част от хората се наричали „скаа“ (роби), други – благородници. Скаа неведнъж са се опитвали да вдигнат бунт срещу лорд Владетеля, но след време един Мъглороден, Келсайър, най-добрият и прочут крадец в страната решава да събори Последната империя. Келсайър е един много вдъхновяващ герой, бих могла да кажа, един от най-добрите герои, с които съм се срещала. За неговата умопобъркана цел той иска помощ от негови стари приятели, повечето Мъгливи. Те също са много добре описани и кой от кой по-различни и интересни. В същото това време Келсайър спасява живота и вкарва в групата едно младо момиче, дете отгледано на улицата – Вин, която, както се подразбира играе главната роля. В началото на осъществяването на грандиозният план, Вин е пратена да шпионира сред благородниците, в ролята на Валет. На един от баловете тя се запознава с Елънд Венчър, млад и красив благородник, който е сгоден, но двамата нещо ги придърпва един към друг.  

Магичната система в книгата е напълно невероятна, цялата схема е страшнодобре измислена, а най-доброто е, че Сандърсън не се опитва с всичка сила да те впечатли с начина си на писане, а той просто го прави, без да го забелязва особено. Мрачната обстановката, която е създал може да се прочета само, слушайки лекичко някоя песен на Florence and the Machine.

След постигането на целта, Последната империя е обхваната от хаос, а краят е адски неочакван.

Трябва да кажа, че ако бях написала това ревю, веднага след прочитането на книгата, вероятно щях да съм изписала повече от 2000 думи. Заобичах света на Мъглородните, влюбих се в него до такава степен, че всяка една сцена, всеки един диалог минаваше пред очите ми като на кино екран. Изражението ми беше като на малко дете, на което са му купили застрашително количество сладки.

Мислех си колко красива би било ако Мъглороден стане тв сериал. Ако попитате мен, трилогията дори не получава достатъчно вниманието, което заслужава.

Вашият коментар

