Красиво бедствие от Джейми Макгуайър

Рейтинг: 2star

Наистина ми се искаше да напиша приятно за четене ревю към тази книга.  НО ПРОСТО НЕ МОГА ДА ИГНОРИРАМ НЕЛЕПОСТТА Й. Тази книга съдържа един от най-глупавите и буквални“wtf“ моменти в историята на литературата. О, да не забравим и най-агресивно дразнещата главна героиня. Нека поясня: На сутринта след като главната героиня Абигейл отдава дествеността си на главният герой – Травис, тя се прибира в общежитието и най-добрата приятелка отива при нея с думите: „Той замахна срещу Шеп(съквартирант), когато разбра, че сме ти помогнали да си тръгнеш. Той полудя! Чух го да крещи името ти, после претършува целия апартамент да те търси. Влетя в стаята на Шеп, за да пита къде си. После се опита да ти се обади. Разкъса чаршафите на леглото си и ги изхвърли, хвърли възглавниците, разби огледалото си с юмрук, изрита вратата…откачи я от пантите! По-страшно нещо не съм виждала в живота си!“ ТОВА НЕ Е ДОБРЕ. Докато четях, през цялото време мисълта ми беше каква голяма нужда има Травис от помощ. И жените умирали за такава привъзаност? Моля?!

Столкър(Stalker): Човек, обсебен от друг до точка на лудост, преследва, обажда се непрекъснато, показва признаци на ирационален, болен и нездравословен начин на поведение, които понякога могат да преминат и към крайно насилие.

Побърква ме факта, че това се харесва и символизира за „перфектният мъж“. На какъв език човек трябва да го каже, за да се разбере, че това не е нормално поведение? Дори бих предпочела Крисън Грей(видях, че някъде сравняваха тази с нея) да мине за идеалният мъж, отколкото Травис. Крисчън си има своите граници, освен в секса. Поне се държи възпитано и има огромен респект.

1: Защо искаш да зависи от някой, който прави тройка една вечер в апартамента, в който ти моментно живееш,  на следващия ден ти хваща ръката и казва нещо от сорта на „Ако се обвържеш с някой, ще вляза в затвора“.

2: Защо искаш да се откажеш от свободата си, заради човек, който няма да те остави да дишаш самостоятелно.

3: Фактът, че Травис е описан като ужасно секси е тотална манипулация, която се опитва да те накара да си помислиш, че щом изглежда добре, значи е добре. Представете си, че грозно, странно момче ви преследва навсякъде, изпотрошава всичко наоколо, защото не сте му вдигнали телефона, не би било секси, би било зловещо.

One thought on “Красиво бедствие от Джейми Макгуайър

  1. Мноого съм съгласна с теб, Нили!
    Когато четох книгата, първичната ми реакция беше „Искам момче като Травис, искам момче като Травис! Момче, което да ме обича толкова много, че да изпотрошава всичко пред себе си, ако не му вдигна телефона!“… Хората не напразно са казали „Внимавай какво си пожелаваш!“, защото в крайна сметка, два-три месеца след като прочетох книгата и си пожелах секси момче като Травис, го получих. И сега след седем месеца връзка си патя. Защото свободата ми бе отнета, извинявах се за това, че въпросния господа се ядосва, когато се издразни от дадена моя дума или израз, но каква вина имах аз, че той е този с лабилните нерви? Сведох контактите си до минимум и общувах само с най-добрите си приятелки и роднините. Нямах право да се виждам със съученици извънкласно време, още повече, когато в компанията имаше момчета. Ревността е убийствена, разяжда отсрещния малко по-малко и ако някое момиче чете коментара ми в момента – БЯГАЙТЕ от образите, подобни на Травис или моето момче, което толкова много обичах и все още обичам, че бях готова на ВСИЧКО за него и в крайна сметка заради него, изгубих себе си напълно. Вече не знам коя съм, нито коя бях.. Загърбих семейството и приятелите си заради един единствен човек, който ме е залъгвал постоянно… Затова бягайте и се вслушайте в ревюто на Нили, защото не може да бъде по-правилно! Браво, момиче!!!

    „Представете си, че грозно, странно момче те преследва навсякъде, изпотрошава всичко наоколо, защото не сте му вдигнали телефона, не би било секси, би било зловещо.“ (y) (y) (y)

    Liked by 1 person

Вашият коментар

