Нощна сянка от Андреа Креймър

noshtna sqnkaКНИГА ПЪРВА ОТ ПОРЕДИЦАТА „НОЩНА СЯНКА“ 

Рейтинг: 2.5star

Когато бях на 16 имах голям мерак да прочета тази трилогия, но след толкова време най-накрая ми се появи възможност да го направя. Е, да бях ги започнала преди две години може би щеше да бъде най-удачно. Може би, ако я бях изчела преди две години, щях да напиша съвсем друго ревю. Но само с ‘може би’ не става. След като вече съм изчела толкова книги, от различни жанрове, с най-разнообразни герои и сюжети, тази книга ми се стори като истински представител на young adult категорията, защото е предопределена за за по-младата аудитория, бих казала, ако се налагаше да определя крайната възраст за четене – 16. В този ред на приказки, да си напомним, че всъщност няма крайна възраст за четене на определена книга и никога няма да има.

Ще разкажа сюжета по съвсем елементарен начин: Според легендата първият Страж (върколак) бил създаден от Пазител, паднал в битка. Тежко ранен, той се е скрил в гората и бил много слаб, на крачка от смъртта. Ала точно тогава се е появил вълк, който му е донесъл храна. Пазителят успял да превърже раните си, а вълкът продължил да му носи храна. Когато оздравял, Пазителят предложил да го превърне в Страж – наполовина човек, наполовина звяр, преизпълнен с древна магия. На същата тази история ще попаднете и в книгата.

Има две отделни глутници, главните алфа мъжкари на глутниците са Стивън на едната, а Емил на другата. Синът на Емил е Рен, а дъщерята на Стивън – Кала. Когато тези двамата са се родили се е предопредил съюз, да ги оженят, с цел да създадат нова глутница от поколенията Найтшейд (откъдето идва и името на книгата) и Бейн. Те са новата глутница. По време на патрул в гората Кала намира ранен мъж и му помага, давайки му да пие от нейната кръв, след което го оставя, без да дава нужното обяснение за случилото се. През следващите дни същият този младеж се появява като нов ученик в същото училище, което посещават и глутниците, а Кала е стъписана, тъй като ако Пазителите научат какво е направила, могат безусловно да я накажат.

Сюжетът е интересен, но развитията на нещата са написани много слабовато и тъй като мисля да прочета и останалите книги, искрено се надявам това да се промени, иначе няма да издържа. Любовният тригълъник изглежда реален, а аз все още не знам на чия страна съм, тъй като и двамата главни мъжки герои ми допадат. Кала, колкото и да ми е антипатична, не й завиждам за трудният избор, който трябва да направи. Да остане с този, който напомня за вълчият й свят и задълженията й като следваща алфа или да избяга с този, който й дава свобода и стремеж да следва своите желания и очаквания.

Вашият коментар

