Стъкления трон от Сара Дж. Маас

1

КНИГА ПЪРВА ОТ ПОРЕДИЦАТА „СТЪКЛЕНИЯ ТРОН“ 

Рейтинг: 4star

Както ме е хванала фентъзи-историческата фаза и определено здраво стиснала за гърлото, до толкова, че да не ми дава мира ви представям ухилена до уши „Стъкленият трон“ на Сара Дж. Маас. На първо място, много съм доволна от корицата. Изглежда достатъчно badass и пасва идеално на книгата. Плюс това, че ти дава малка представа за героията. А тя се казва Селена Сардотиен  – асасинът на Адарлан (пояснение:асасин-професионален/наемен убиец, атентатор), може би най-добрият убиец в цяла Ерилея. Тренирана е за асасин от осем годишна възраст, от деня, в който кралят на асасините я намира полумъртва на брега на една замръзнала река и я прибира в крепостта си. Но след една малоумна грешка бива отвлечена и оставена да робува в  затвора на Ендовер в  продължение на една година. Точно когато тя съвсем превъртява, неочаквано престолонаследникът, който тя никога до сега не бе виждала идва за нея с една сделка. Той предлага да върне свободата й, ако тя работи като верен слуга на краля на Адарлан. Но дори да стане платеният убиец на краля не е лесно, Дориан Хавилиард – изключително младият и чаровен, но и доста надменен принц я информира, че Селена трябва да спечели състезанието за нов кралски убиец и, че съперниците й ще бъдат едни от най-опасните мъже в страната.

 След прочитането на първа глава, знаех, че съм в добри ръце. Първа глава беше неописуемо  добър старт, добра приятелка съм на badass героите, особено ако са момичета. Един вид,  книгата описателно доказва, че жените биха могли да бъдат безстрашни отмъстителки, с  дразнещо голям интелект.  Я, виж ти.. Селена взела, че станала една от любимите ми женски  героини. Тя има избухлив нрав и владее опасен сарказъм. Също  така е безспорен любител на  книги и добрите й маниери куцат. Въпреки, че е убийца, тя все  пак си остава 18-годишна и не  е никак безчувствена. Диалозите между нея и принц Дориан  ми бяха вероятно най-любимите  части от цялата книга, в един момент дори се хванах да  прескачам няколко реда, за да стигна  до частта на Дориан и Селена. Хапливите реплики,  които си разменяха беше ясно, че ще  преминат в страст. Но не само думите бяха важни, та  той още в началото показваше какво доверие й има и как бе сигурен, че тя като негов  шампион ще спечели надпреварата. А това на  мен така ми напълни душата, че се дразнех,  когато Каол се появяваше, именно защото, нека  си го кажем направо, той е скучен и  прекалено организиран, лишен от всякакъв вид хумор.  Мисля, че така става пределно ясно  на коя страна съм в стесненият любвен триъгълник. О, и преди да забравя.. Убедена съм, че Дориан какъвто е кротичък пред баща си – безжалният крал, тази негова търпимост ще се пръсне и той коренно ще се промени във втората книга. Ще видим дали, когато прочета „Среднощна корона“ ще има „бях права.. хах, както винаги“.

Ще си призная нещо: Подценявах Сара Дж. Маас, но тя накара гемиите ми да  потънат. Взриви ума ми с различни герои, със изненадващият сюжет и доброто писане. Личи си просто колко сили е вложила в книгата. Докато я четеш, усещаш себе си в съвсем нереален и нов свят. В света на магиите и мечовете. И красивите принцове, разбира се.

4 thoughts on “Стъкления трон от Сара Дж. Маас

  1. Прочетох книгата съвсем на скоро и мога да кажа, че си написала много точно и интересно ревю. Аз също ship-вам Дориан и Селена *o* и ако между тях нещата не се получат ще съдя авторката. В момента чета втората книга и тя обещава да е още по-интересна дори и от първата. Нямам търпение и ти да я прочетеш, за да прочета мнението ти.

    Like

Вашият коментар

