Престол и Щурм от Лий Бардуго

КНИГА ВТОРА ОТ ТРИЛОГИЯТА „ГРИША“ 

Рейтинг: 4.5star

Това е втора част от трилогията на Лий Бардуго.

Умирам. Бавно и болезнено си отивам. Вчера я завърших, а ефекта й все още е върху мен. Обикновено става по следният начин: сред една трилогия или поредица, най-добрата книга почти винаги е първата. Но трилогията „Гриша“ става все по-добра и по-добра и не мога да повярвам, че има само още една книга до края й. Не съм в състояние да си обясня как всички герои ми харесват и авторката е крила Николай Ланцов по време на първата книга. Това е толкова нечестно и недопустимо! Николай Ланцов коронясва класацията ми с любими мъжки герои от книгите. Фантастиката е неописуема, любовта, страстта и приключенията са толкова невярващо добре измислени, че се чудя и се мая защо не съм намерила трилогията по-рано. През цялото време бях като не-искам-да-свършва,-но-трябва-да-продължа-да-чета. И след края й вчера се чувствах толкова празна, защото исках да разбера какво се случва по-нататък, а не разполагам с третата книга все още. Никога не съм изпитвала такива впечатляващо огромни емоции към една книга.

Нека направя кратко резюме на „Престол и щурм“: След като Равка беше унищожен, а жителите му – оставени за храна на чудовищата, хората мислят Алина за умряла и продават ужким „костите“  й като символ за късмет. Двамата с Мал – който вече й е официален приятел – се установяват в Кофтан, за да си намерят работа, от която да печелят за пътуването на запад. След едно нападение от страна на Тъмнейший се оказват в кораба на Щормхунд и се опитват да открият (СПОЙЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕР) леденият дракон Русалие, а това дори не е последният символ, следва и жар-птицата. От лапите на Тъмнейший се освобождават, с помощта на Капера Щормхунд. Но това не е всичко, историята продължава в разгара си именно когато, по-малкият от двамата царски синове на Равка се появява. Той иска да спаси страната си от Тъмнейший, да обедини първа и втора армия, а за да направи това трябва Алина като Призоваващата слънцето да стане негова царица, тя не след дълго се съгласява да му помогне, но в замяна иска Втора армия.

Не очаквах такова продължение, най-малко пък подобни обрати и изненади, които се случиха. Всичко е описано по един много професионален начин и затова не смятам, че е добре да се чете от по-малките. Загадките се умножават тройно, а героите стават все по-интересни и очарователни, Лий определено се е постарала да задълбочи образите им и руската митология. Алина се променя тотално – вече осъзнала силата си, тя заобожава властта, която й се отдава, благодарение на нея. Лий Бардуго си е изненадващ автор на високо ниво и страшно много се надявам да не ме разочарова.

One thought on “Престол и Щурм от Лий Бардуго

  1. Прочетох книгата днес, дори почнах и третата *O*
    Първоначално историята на самата книга изобщо не ме влечеше, но книгите ми бяха подарени и трябваше да ги прочета..
    И просто се влюбих!
    Толкова уникална история! Просто нямам думи за да я опиша.
    Въпреки че се влюбих в Тъмнейший ( и може би още е така ), също така харесвам Мал, Но като прочетох за Николай, просто някак си бях : Майната им на Тъмнейший и Мал! Ето го победителя на сърцето ми! Нека и при Алена да е така. От все сърце още тая надежда, че ще станат двойка..

    Liked by 1 person

Вашият коментар

