Сянка и кост от Лий Бардуго

173026_b
КНИГА ПЪРВА ОТ ТРИЛОГИЯТА „ГРИША“ 
Рейтинг: 4star
 Чувствата ми са смесени. Изпитвам гняв и успокоение едновременно. Ще започна с това, че не знаех, че да мразиш и обичаш един герой е напълно възможно.
Книгата я започнах вчера, тъй като ми се видя с интересна тема и имах нужда от разнообразие, всъщност и днес се отметнах от училище за да я довърша(какъв пример съм само). Струваше си всяка една отделена минута. Трябва да знаете няколко важни неща за книгата: става въпрос за Равка-страна в Русия, която е в непрестанна война с други страни. Разполовена е на две от Долината на смъртната сянка и именно разделението е намалило величието на царството. А Гриша(откъдето и идва името на трилогията) е така наречената Втората армия. Гришанците са магьосници и воини, които не спират да се обучават. Любопитното е, че се разделят на Корпоралки(Сърцеразбивачи-буквално и Лечители), Етералки(Вихротворци, Огнетворци и Вълнотворци) и Материалки(Дурасти и Алкимици). Радват се на предимно охолен живот, което ми прави повърхностни и известна доза високомерни.
Поисках да го обясня, така че да стане възможно най-ясно, тъй като аз не я схванах тая графа първоночално. Отне ми известно време да се ориентирам за какво изобщо четях и ми минаваха колоритни въпроси през главата.
Главната героиня е Алина Старков, сираче, отраснало в сиропиталище, заедно с най-добрият си приятел – Мал и нямаща ни най-малката идея, че ще бъде призната за Призоваваща слънцето. Самата тя описва себе си като обикновена и недоверчива. Дарбата се показва при неочаквано нападение на чудовища и Алина, отново не знаеща какво по дяволите се случва, бива откарвана до двореца. Там тя от специални учители бива обучавана за Гриша.

Алина е неверотяно смела, а Мал е много забележително момче. Винаги, когато двамата бяха заедно, усмихвах се адски искрено. Толкова чисти и наивни двамата. Толкова сърцати и нежни един към друг.

И най-накрая стигнахме до Тъмнейший.. Дори не мога да повярвам, че се отказа един от главните герои, в началото на книгата го лишавах от внимание, мислех си, че принадлежи на втората чиния. Ала толкова бързо се развиха нещата, че Тъмнейший беше на върха на ситуацията и аз се чудех кога успя да се качи там. Впрочем, той е доста предсказуем като герой, но дръзките му думи и движения го правят любим.
Аз в началото на книгата: Пфу, къв е тоя!
Аз в края на книгата: Влюбих се в дявола.
Общо взето тези две изречения са мъничко резюме на цялата схема с Тъмнейший.
Стила на писане на Лий Бардуго не е никак натоварващ. Смятам даже, че не е имала достатъчно време да преосмили и разшири историята и нагло се надявам това да се случи в останалите две книги, защото идеата е чудесна, бих казала възхитителна.
Ох, обичам митологията, нямам дори малко търпение да започна с „Престол и щурм“ още утре.
One thought on “Сянка и кост от Лий Бардуго

  1. Боже. Не. Мога. Да. Дишам.
    Невероятна книга! Не знам какво да кажа. Подобно на теб се влюбих в Тъмнейший, но после го и намразих и сега всичко в главата ми е нещо като 50/50. На всичкото отгоре имам и някаква доза привличане от страна на Мал и вече си обърках чувствата тотално…
    Нямам търпение да се сдобия с „Престол и Щурм“, за да разбера какво ще се случи с Алина и тези два образа.
    Уникално резюме. Ужасно съм ти благодарна за него, защото именно то ме накара да прочета книгата и сега да се захласвам в мислене по продължението.

    Like

Вашият коментар

